A
a

Hollanda


  • Geçici görevlendirmeye tabi sigortalılık statüleri hangileridir?


5510 sayılı Kanunun 4/1-(a) bendine göre bir işveren tarafından hizmet akdine tabi olarak çalışanlar.

  • Geçici görev süresi ne kadardır?


İlk geçici görevlendirme süresi azami 12 aydır.

Geçici görev, her iki akit tarafın yetkili makamlarının önceden onaylaması şartıyla 60 aya kadar uzatılabilmektedir. Geçici görevin uzamasının söz konusu olması halinde, Kurumlar arası onay süreci göz önüne alınarak, başvurunun geçici görev süresi dolmadan önce yapılmış olması gerekmektedir.

  • Geçici görevli için SGK tarafından hangi belge düzenlenir?


Türkiye’den Hollanda’ya geçici görev kapsamında ilk kez gidecek veya mevcut geçici görev süresini uzatacak sigortalı için başvuruya istinaden CE 1 formüleri, sigortalının iş yerinin kayıtlı olduğu sosyal güvenlik il müdürlüğü (SGİM) veya sosyal güvenlik merkezi (SGM) tarafından düzenlenerek, Hollanda yetkili kurumuna teslim edilmek üzere sigortalı veya işverene iki nüsha olarak verilir.

Hollanda’dan Türkiye’ye geçici görev kapsamında ilk kez gelecek veya mevcut geçici görev süresini uzatacak sigortalı için Hollanda yetkili kurumu tarafından düzenlenmiş olan CE 1 formülerinin, geçici görevli olarak gelinen iş yerinin kayıtlı olduğu SGİM veya SGM’ye teslim edilmesi gerekmektedir.

  • Geçici görevle Hollanda’ya gidenler Sözleşme kapsamında sağlık yardımlarından yararlanabilir mi?


Kurum adına Hollanda mevzuatının öngördüğü tüm sağlık hizmetlerinden 5510 sayılı Kanunun 4/1-(a) bendi kapsamındaki sigortalılar yararlanabilmektedir.

Kanunun 4/1-(a) kapsamındaki Kurum sigortalısının geçici görevli olarak Hollanda'da bulunduğu sırada sadece kendisi, Kurum adına Hollanda mevzuatının öngördüğü sağlık hizmetlerinden acil tedavi gerektiren durumlarda yararlanabilmektedir.

  • Geçici görevdeyken sağlık yardımı nasıl sağlanır?


Sigortalıların, Kurum tarafından düzenlenmiş ve Hollanda'da bulunduğu sürece Kurum hesabına sağlık yardımlarından yararlanabileceğini gösterir TUR/N 111 “Hollanda’daki Kalma Sırasında Sağlık Yardımlarına Hak Kazanma Belgesi” formülerine sahip olmaları gerekmektedir.

Kanunun 4/1-(a) kapsamındaki Kurum sigortalısı 6 aydan fazla geçici görevli olarak Hollanda’da bulunduğu sırada kendisi ve yanında ikamet eden aile bireyleri, Kurum adına Hollanda mevzuatının öngördüğü sağlık hizmetlerinin tamamından yararlanabilmektedir.

Sigortalıların, Sözleşme kapsamında sağlık yardımlarından yararlanabilmeleri için Kurum tarafından düzenlenmiş ve Hollanda'da bulunduğu sürece kendisinin ve aile bireylerinin Kurum adına sağlık yardımlarından yararlanabileceğini gösterir TUR/N 106 “Yetkili Ülke Dışındaki Bir Ülkede İkamet Eden Kimselerin Hastalık ve Analık Sigortası Sağlık Yardımları İçin Hak Kazanma Belgesi” formülerine sahip olmaları gerekmektedir.

TUR/N 111 ya da TUR/N 106 formüleri başvuru üzerine, sigortalının iş yerinin kayıtlı olduğu SGİM veya SGM tarafından düzenlenerek, Hollanda yetkili kurumuna teslim edilmek üzere sigortalı veya işverene verilir. Sağlık yardımlarından faydalanabilmek için Hollanda’da sağlık hizmet sunucusuna başvurulmadan önce TUR/N 111 ya da TUR/N 106 formülerinin Hollanda’daki yetkili kuruma teslim edilmiş olması gerekmektedir.

Hollanda’dan Türkiye’ye gönderilen geçici görevlinin sağlık yardımlarından faydalanabilmesi için Türkiye’de sağlık hizmet sunucusuna başvurmadan önce N/TUR 111 formülerini ilgili SGİM veya SGM’ye teslim etmesi ve YUPASS numarası almış olması gerekmektedir.

  • Geçici görevli için SGK tarafından düzenlenen belgelerin Hollanda’da teslim edileceği muhatap Kurum neresidir?


SVB- Sociale Verzekeringsbank

Sosyal İşler Ataşeliği

Yıldırım Kule Mevlana Bulvarı No. 221 Kat 10 ve 11

06520 Çankaya / ANKARA

Herhangi bir belge/fotoğraf eklenmemiştir